U ranní kávy se debatovalo, zda mají rodiče hlídat děti při práci s počítačem

Káva, kobliha a diskuse. To jsou pravidelná setkávání s názvem Káva a vzdělávání pořádané společností Scio v Karlíně. Tentokrát se věnovalo dětem - jejich vztahu k technologiím a postoji rodičů. Nejdiskutovanější se stala otázka, zda má být rodič hlídačem, či průvodcem dítěte světem technologií a vzdělávání. 

 

Káva a vzdělávání trvá zhruba hodinu a stihnete ji při vaší cestě ráno do práce. Scio se tímto modelem snaží zprostředkovat širší veřejnosti zajímavé náměty k přemýšlení z oblasti vzdělávání,“ uvedl Martin Drnek, který hosty debatou na téma „Kdy technologie vzdělávání podporuje?“ provázel.  Vzdělávání je stále silnější veřejné téma a Scio chce těmito setkáváními otevírat nové náměty k diskusi.

Publikum z řad médií, veřejnosti i odborníků se při kávě zajímalo zejména o otázku, nakolik má dospělý činnost dětí s technologií regulovat a kdy nechat dětem raději volnost.  

 

„Kdysi jsme věřili, že dovednost psát sníží u lidí jejich schopnost si pamatovat. Dnes mají rodiče strach, že hraním počítačových her se stanou z jejich dětí násilníci. Inovace jsou často spojeny s obavami, které je třeba rozptýlit. Rodič by neměl jen zakazovat a nastavovat striktní pravidla. Měl by dětem naslouchat, dát jim volný prostor a problematice alespoň v základech sám rozumět. Jen zákazy a regulacemi předáváme dětem sdělení: nedůvěřuji ti, že dokážeš řídit svůj život,“ uvedl Martin Drnek ze společnosti Scio.

 

Debatu o tom, zda nechat dětem spíše volný prostor, nebo si stanovovat jasná pravidla, můžete shlédnout ve videozáznamu ranního setkání uveřejněného zde: http://youtu.be/ZLVLx_I6ik8

 

 

Kontakty:

 

Vedoucí projekt ICT Kouč

Martin Drnek

Mobil: 602 567 657

e-mail: mdrnek@scio.cz

 

Média

Michaela Dostálová

mobil: 774 555 570

e-mail: mdostalova@scio.cz