Scio
  • Přihlásit se do osobního profilu
  • Pro média
  • Trendy ve vzdělávání
  • Káva a vzdělávání
  • Perpetuum
  • Teorie a metodika testů
  • O nás, kontakty
  • Média
  • Přihlásit se
  • CZSKEN
Moderní vzdělávání nejen ve škole!
Pomáháme vzdělávání dětí...
hledat
  • Pro děti
    a rodiče
  • Projekty
    pro školy
  • Medicína
    nanečisto
  • Přijímací
    zkoušky na SŠ
  • Národní
    srovnávací
    zkoušky
  • ScioŠkoly
ScioMédia, novinkyTrendy ve vzdělávání
  • Pro média
  • Trendy ve vzdělávání
  • Káva a vzdělávání
  • Perpetuum
  • Teorie a metodika testů

Nové trendy a zajímavosti ze světa vzdělávání

Vyberte klíčová slova, podle kterých chcete vyfiltrovat články


Archiv Newsletteru

Inovativní využití mobilních technologií

10. 06. 2012
Autor vymezuje 10 oblastí, kde se projeví další inovativní využití mobilních technologií: 1. celoživotní učení, 2. přeskakování vzdělávacích úseků (zejména formálního vzděl.), 3. nárůst učících se a vzdělavatelů ze starší generace celoživotně se učících, 4. rušení vymezení rolí podle pohlaví, 5. vznik nové „softwarové“ gramotnosti, 6. prodloužení dosahu vzdělávacích aktivit, 7. učitelé a žáci si vyměňují role, 8. součinnost s mobilním bankovnictvíma zdravotní péčí, 9. nové příležitosti pro tradiční vzdělávací instituce, 10. vytváření individualizovaného učení na míru.

nahoru

Digitální hry

10. 06. 2012
Jaký software mohou využít učitelé matematiky, když chtějí zapojit do výuky digitální hry – žáci mají za úkol vytvořit jednoduchou hru a prokázat tím ovládnutí učiva.

nahoru

Projektového vyučování

10. 06. 2012
Popis jednotlivých kroků v plánování a uskutečňování projektového vyučování na SŠ v projektu zaměřeném na angličtinu a světové dějiny.

nahoru

Učení kreativity

10. 06. 2012
Učitelé mají většinou zažity postupy pro výuku zahrnující nižší stupně Bloomovy taxonomie: zapamatování, porozumění, aplikaci a analýzu, ale pro učení kreativity jsou třeba úplně jiné přístupy.

nahoru

Neúspěch

10. 06. 2012
Neúspěch je cenný pro pochopení toho, že musíme vynaložit větší úsilí, chceme-li uspět.

nahoru

Motivací studentů

10. 06. 2012
Zpráva amerického Center on Education Policy se zabývá motivací studentů a tím, jak ji mohou ovlivnit školy.

nahoru

Výdrž, vlídnost, morální uvažování

10. 06. 2012
Až donedávna rodiče vždy kladli důraz na akademickou stránku vzdělávání, v poslední době se však stále větší pozornost věnuje cílům jako je výdrž, vlídnost, morální uvažování, ovládání.

nahoru

Posouzení kvality SŠ

10. 06. 2012
Průzkum mezi čtenáři eSchool News zjišťoval, co je podle nich důležité pro posouzení kvality SŠ.

nahoru

Testů SAT

10. 06. 2012
Řada VŠ v USA přestává vyžadovat složení testů SAT pro účely přijetí, podle nich nepostihují dobře předpoklady studentů k úspěšnému studiu.

nahoru

Výběr ze zpráv, novinek, zajímavostí ve vzdělávání z anglicky psaných zdrojů k datu 25.5.2012

30. 05. 2012

nahoru

Smíšené (blended) hybridní vyučování

30. 05. 2012
Smíšené (blended) hybridní vyučování je efektivní a má výsledky, ale kritici poukazují i na jeho nedostatky.

nahoru

Digitální hry

30. 05. 2012
Digitální hry a prvky digitálních her se stávají stále běžnější součástí života.

nahoru

Mobilní zařízení

30. 05. 2012
Podle zprávy projektu Speak Up 2011 více než polovina středoškoláků (55%) používá pro přístup na internet mobilní zařízení, stejně jako 45% žáků 2. stupně.

nahoru

Kompetenci v oboru

30. 05. 2012
Kompetenci v oboru je třeba posuzovat na škále od nováčka, přes kompetentního, zkušeného až po mistra a odborníka, každé stádium vyžaduje jiné učební strategie a postupy: jsou zde rozlišeny potřeby, míra formálního nebo neformálního učení, potřebná struktura a různý přístup od smíšené výuky až po kolaborativní práci.

nahoru

Introvertní žáky

30. 05. 2012
Současný způsob práce ve třídě nepodporuje introvertní žáky, učitelé si o nich myslí, že jsou hloupější, a věnují jim méně pozornosti a pomoci.

nahoru

Vzdělávacích laboratoří

30. 05. 2012
Autor uvádí svou představu o založení vzdělávacích laboratoří, kde si učitelé budou moci s opravdovými žáky vyzkoušet nové postupy a nápady po dobu 6 týdnů, když se nápad osvědčí, bude se propagovat, budou se jezdit dívat ostatní učitelé, pro děti to bude příležitost zkusit něco nového.

nahoru

Zrušení zkoušek GCSE

30. 05. 2012
Confederation of British Industry (CBI) požaduje zrušení zkoušek GCSE, protože nutí školy připravovat žáky na testy, brání učitelům svobodně učit a předávat inspirativní zkušenosti žákům.

nahoru

Ontarijské školství

30. 05. 2012
Ontarijské školství je jedním z nejrychleji se zlepšujících vzdělávacích systémů, který má jedny z nejlepších výsledků na světě.

nahoru

Srovnání výsledků testů žáků středních škol v letech 2005-2011

22. 05. 2012
Vybraná zjištění z dlouhodobého testování žáků prvních a posledních ročníků středních škol.

nahoru

Výběr ze zpráv, novinek, zajímavostí ve vzdělávání z anglicky psaných zdrojů k datu 18.5.2012

21. 05. 2012

nahoru

Používání digitálních her ve výuce

21. 05. 2012
Průzkum mezi americkými učiteli o používání digitálních her ve výuce zjistil, že 60% učitelů si myslí, že hry podporují spolupráci a soustředění žáků na úkol, většina učitelů viděla ve využití her přínos pro slabší žáky.

nahoru

Nabídku informací na internetu

21. 05. 2012
Žáci mají neomezenou a stále se rozšiřující nabídku informací na internetu, ale neumějí v ní hledat, v tom jim musí pomoci škola, knihovny.

nahoru

Společnou prací několika autorů

21. 05. 2012
S použitím programu Google Docs lze společnou prací několika autorů vytvořit dokument, je třeba dodržovat následující zásady: uvědomit si, v jakém médiu pracujeme, být připraveni na chaos, pečlivě vybrat partnery pro psaní, naplánovat postup, vyměňovat si role, nestydět se, využívat možnost diskuse, vpisovat komentáře a připomínky, stanovit si čas dokončení, sdílet výsledek.

nahoru

Standardizované testy

21. 05. 2012
Kdyby standardizované testy nebyly používány jako testy rozhodné (high stake), jak by to mohlo ovlivnit školy: učitelé by získali všechen čas, který věnují přípravě na testy, na běžnou výuku, učitelé by nemohli přijít o práci .

nahoru

Multitasking

21. 05. 2012
Výzkum ukazuje, že mladí lidé, kteří pracují s několika médii nebo na několika úkolech najednou (multitasking), dosahují horších studijních výsledků, nesoustředí se na jednu věc do hloubky.

nahoru

Pozitivní hodnocení

21. 05. 2012
Pozitivní hodnocení žáka se soustředí na jeho silné stránky, učitel mu je pomůže identifikovat, hodnocení posiluje žákovu motivaci.

nahoru

Letního učebního programu

21. 05. 2012
Výzkum amerického psychologa O´Keefe ukázal, že žáci, kteří se učastní letního učebního programu Duke univerzity, si uchovávají motivaci i v průběhu následujícího školního roku.

nahoru

Převrácení Bloomovy taxonomie

21. 05. 2012
Návrh na převrácení Bloomovy taxonomie vzhůru nohama vychází z práce ve třídě: začínat od tvoření, tedy praktické aktivity, a dobrat se k porozumění: autorka na konkrétních příkladech ukazuje, jak tento postup funguje v hodinách mediálních studií, chemie a angličtiny.

nahoru

Výchovu globálního občanství

21. 05. 2012
V aktuálním čísle časopisu Stride, který se zaměřuje na výchovu globálního občanství, je na str. 12-13 popisován projekt, který je v současné době pilotován v základních školách v Glasgow.

nahoru

Inovační myšlení

13. 05. 2012
Inovační myšlení u studentů lze vypěstovat, je třeba vytvořit ve výuce předpoklady pro jeho rozvíjení: sledovat vývoj technologií v oboru (např. digitální učebnice).

nahoru

Společné standardy pro výuku

13. 05. 2012
V USA byly tento týden zveřejněny nové společné standardy pro výuku přírodních věd a jsou otevřeny k připomínkám.

nahoru

Testování

13. 05. 2012
Testování žáků v předem určeném jednotném čase s předchozím učením se na test je zastaralé, odborníci pracují na tzv. „stealth assessment“ (tajné, kradmé, nepozorované hodnocení) s pomocí digitálních technologií a zejména her.

nahoru

Očekávání u studentů z menšin

13. 05. 2012
Americká studie ukázala, že učitelé mají nižší očekávání u studentů z menšin, takže ti potom dosahují horších výsledků – v tomto ohledu autorka pokládá za důležité standardizované testy AP, které ukáží, co studenti opravdu umějí, bez ohledu na jejich rodinné zázemí, historii apod.

nahoru

10 trendů v současném online vzdělávání

13. 05. 2012
Souhrn 10 trendů v současném online vzdělávání: posun k otevřeným zdrojům, zaměstnavatelé lépe přijímají vzdělávání online, rozšiřuje se nabídka hybridních kurzů, počet studentů zapsaných v online kurzech roste exponenciálně, sdílení dat a spolupráce, posun od knih (učebnic) k digitálním dokumentům, přibývá sledování podcast, technologie se zdokonalují, sociální média začínají plnit vzdělávací úlohu.

nahoru

Mobilních technologiích ve vzdělávání

13. 05. 2012
Další v sérii zpráv UNESCO o mobilních technologiích ve vzdělávání uvádí, že mobilní a digitální technologie ve výuce aktivně zavádí Jižní Korea, kde vyhlásili plán digitálních učebnic v roce 2015.

nahoru

Výběr ze zpráv, novinek, zajímavostí ve vzdělávání z anglicky psaných zdrojů k datu 11.5.2012

13. 05. 2012

nahoru

Výběr ze zpráv, novinek, zajímavostí ve vzdělávání z anglicky psaných zdrojů k datu 4.5.2012

07. 05. 2012

nahoru

Algebra

07. 05. 2012
Algebra se v amerických školách začíná vyučovat až v 8. třídě, ale studie ukazují, že žáci, kteří jsou s abstraktními koncepty seznamováni ve 4. a 5. třídě, mají potom lepší výsledky a lepší porozumění.

nahoru

Přípravě učitelů matematiky

07. 05. 2012
Právě přípravě učitelů matematiky se věnuje studie Michiganské univerzity, vedoucí studie shrnuje zjištění: programy přípravy učitelů jsou různé, v zemích s dobrými výsledky učitelé studují na univerzitní úrovni, čím lépe zvládnou obsah a čím přísnější jsou kritéria výběru, tím lepší jsou výsledky výuky i na úrovni prvního stupně.

nahoru

Odhadování výsledků vyhledávání

07. 05. 2012
Předběžné odhadování výsledků vyhledávání je strategie, jak lépe zacílit a strukturovat vyhledávání, užitečné je položit si předem tyto otázky: co má být výsledek tohoto vyhledávání, jak by měl výsledek vypadat (např. typ slov apod.).

nahoru

Představivost

07. 05. 2012
Představivost je důležitá pro učení, zde je definována jako schopnost vytvářet mentální představy, analogie, fonologické přechody, příběhy nebo něco, co není vnímáno smysly.

nahoru

Domácí vyučování

07. 05. 2012
Začínající společnosti v oboru digitálních technologií pro výuku přišly s nabídkou on-line produktů zaměřených na domácí vyučování: online lekce, přehledy knih a materiálů, možnosti ukládání portfolií, pracovní listy, řada z nich využitelná i pro netradiční výuku v menší třídě, některé z nich křesťansky zaměřené.

nahoru

10 modelů organizace školy

07. 05. 2012
Společnost Public Impact představuje 10 modelů organizace školy vedoucích k větší efektivitě výuky, k tomu, aby více dětí mělo možnost být vyučováno vynikajícím pedagogem: modely berou v úvahu počet žáků, různé role učitelů, využití učebního času a moderních technologií.

nahoru

On-line kurzů EDx

07. 05. 2012
Ve středu tohoto týdne ohlásila Harvardská univerzita ve spolupráci s MIT nabídku bezplatných on-line kurzů EDx, po jejichž absolování studenti získají certifikát, ale nikoli VŠ kredit.

nahoru

Názory amerických VŠ studentů

07. 05. 2012
Názory amerických VŠ studentů na změny a nové možnosti v terciárním vzdělávání zjišťoval autor na 6 vysokých školách v různých částech USA.

nahoru

Nástroj na testování VŠ

07. 05. 2012
OECD vyvinulo nástroj na testování VŠ studentů po 3. nebo 4. roce studia - AHELO.

nahoru

Zpráv UNESCO o využití mobilních technologií

07. 05. 2012
Byla zveřejněna další v sérii zpráv UNESCO o využití mobilních technologií ve výuce, tato je zaměřená na Evropu.

nahoru

Konference Testováním ke kvalitě vzdělávání 2012

01. 05. 2012

nahoru

Výběr ze zpráv, novinek, zajímavostí ve vzdělávání z anglicky psaných zdrojů k datu 27.4.2012

30. 04. 2012

nahoru

Výuku čtenářské gramotnosti

30. 04. 2012
Američtí učitelé se na seminářích dozvídají o tom, jak pozměnit výuku čtenářské gramotnosti s využitím dosavadních čítanek – tak, aby výuka odpovídala novým společným standardům: zdůrazňuje se kladení otázek vycházejících z textu, nikoliv vztahování k vlastním pocitům, zkušenostem, prožitkům.

nahoru
123456789101112131415161718192021222324252627
  • Národní srovnávací zkoušky
  • Termíny a místa
  • Fakulty VŠ
  • Příprava
  • Přihlásit
  • Pro středoškoláky
  • Maturita
  • On-line kurzy
  • Jazyky
  • Přijímací zkoušky na SŠ
  • Informace o přijímacích zkouškách
  • Tištěná příprava
  • Přijímačky nanečisto
  • Přípravné kurzy
  • On-line příprava
  • Pro děti a rodiče
  • Emušáci
  • Odpolední ScioŠkola
  • Robolaboratoř
  • ScioCAMP
  • Ondřej Šteffl
  • Videa
  • Blogy a diskuse
  • Jiné texty
  • Vzdělávání
  • Trendy ve vzdělávání
  • Káva a vzdělávání
  • Paralelní vzdělávání
  • Perpetuum
  • Analýzy a studie společnosti Scio
  • Sledujte novinky
  • Akce, konference a semináře
  • Teorie a metodika testů
  • Projekty pro školy
  • Srovnávací testování
  • Trénink
  • Mapa školy
  • Dovednostní testy
  • ScioŠkoly
  • Základní info
  • Jednotlivé ScioŠkoly
  • Principy a hodnoty
  • Kontakty
scio
  • Pro děti a rodiče
  • Pro školy
  • Pro středoškoláky
  • Přijímačky na SŠ
  • Přijímačky na VŠ
  • ScioŠkoly
  • O společnosti
  • Média
  • Kontakty
  • (+420) 234 705 555
  • scio@scio.cz
  • FacebookFacebook Scio
  • FacebookNSZ na Facebooku
  • YoutubeYouTube
  • Google plusScio na Google+
  • TwitterScio na Twitteru
Scio

2008 - 2018 © www.scio.cz, s.r.o
webdesign - qwerton formica