SCIO

scio_web.span_sr-only.basket

Články a magazín Perpetuum

Ve vzdělávání sledujeme a prosazujeme nejnovější trendy. V našem online magazínu Perpetuum. cz a několika tematických blozích pravidelně publikujeme vlastní texty. S pomocí našeho výzkum Scio Research usilujeme o prohlubování porozumění procesu učení tak, abychom dokázali děti lépe připravovat na budoucnost.

35 let s Erasmem: Jaké má plány fakulta, která patří v oblasti zahraniční spolupráce mezi nejprogresivnější v Česku?

35 let s Erasmem: Jaké má plány fakulta, která patří v oblasti zahraniční spolupráce mezi nejprogresivnější v Česku? Univerzita

Program Erasmus oslavil loni 35 let a univerzity v České republice se ho účastní od roku 1997. Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy (FSV UK) se v oblasti zahraniční mobility řadí mezi nejprogresivnější. Ať už se jedná o studijní programy v angličtině či výměnu studentů a akademiků v rámci partnerských dohod, FSV již mnoho let obsazuje první příčku mezi fakultami UK v počtu vyslaných i přijatých studentů. O tom, jaká je současná situace a budoucí plány v oblasti zahraniční spolupráce, jsme hovořili s Michaelou Rudinskou, vedoucí oddělení zahraničních styků FSV UK.

17. 3. 2025

Síla chyb: Proč bychom se jich právě ve vzdělávání neměli bát?

Síla chyb: Proč bychom se jich právě ve vzdělávání neměli bát? Škola

Vnímání chyb ve školách bylo tradičně spíše negativní – jako něco, čemu je třeba se vyhnout, nebo co je nutné rychle opravit. Výzkumy však ukazují, že omyly a neúspěchy jsou neoddělitelnou součástí procesu učení a mohou být velmi užitečné. Nedávná přehledová studie britských psychologů shrnuje množství výzkumů z poslední dekády, které poskytují rozsáhlé empirické důkazy o přínosech práce s chybou ve vzdělávání. Pokud se s chybami pracuje správně, mohou urychlit učení a podpořit rozvoj žáků. Článek představuje aktuální poznatky o tom, jak práce s chybou ovlivňuje znalosti, motivaci, myšlení a psychiku žáků, jak si v tomto ohledu vedou čeští žáci, a zároveň nabízí několik praktických tipů pro učitele, jak u žáků podporovat konstruktivní přístup k chybám.

10. 3. 2025

Nebraňme se změně, ať už bude jakákoli, říká zakladatel Scio a vizionář Ondřej Šteffl

Nebraňme se změně, ať už bude jakákoli, říká zakladatel Scio a vizionář Ondřej Šteffl AI

Když Ondřej před koncem roku sdílel rozhovor, kde vzpomíná na začátky Scio a hovoří o zakládání ScioŠkol, poděkovala jsem vesmíru… Několik dní předtím jsem totiž právě myslela na totéž; proč a jak Scio vzniklo, jak se časem rozrůstalo a kam směřuje? Přišlo mi proto fajn to po deseti letech (od onoho rozhovoru) trochu připomenout a možná i zrekapitulovat. Zajímá vás, jak to kdysi vlastně bylo? Myslíte si, že Scio opravdu přispívá změně ve vzdělávání? A čemu říká Ondřej “krysí závody”?

25. 2. 2025

Jak australští učitelé rozvíjejí u dětí zvídavost a chuť objevovat

Jak australští učitelé rozvíjejí u dětí zvídavost a chuť objevovat Škola

Australský vzdělávací systém klade důraz na aktivní učení a podporu dětské zvídavosti již od raného věku. Díky širokému spektru vyučovacích přístupů a metod se snaží podpořit zvídavost žáků a motivovat je více k praktickému učení než akademickému. V článku se podíváme na hlavní způsoby, jakými učitelé v australských školách podporují dětskou zvídavost a proč je tato podpora klíčová pro jejich osobní rozvoj.

14. 2. 2025

Rytmus učení: Jak hudba ovlivňuje náš mozek?

Rytmus učení: Jak hudba ovlivňuje náš mozek? Škola

Hudba je nedílnou součástí života mladých lidí. Stačí se rozhlédnout kolem sebe - současná generace mladistvých má téměř neustále sluchátka na uších. Poslouchají hudbu při cestě do školy, během učení, při sportu i relaxaci. Výzkumy ukazují, že hudba má jedinečnou schopnost ovlivňovat naše emoce, motivaci i soustředění. Ve vzdělávání ale často nedostává tolik prostoru. Nabízí se tedy otázky: Je možné tohoto fenoménu využít ve vzdělávání? Používají studenti hudbu vždy efektivně? Kdy může být hudba při učení prospěšná, a kdy naopak kontraproduktivní? V tomto článku si klademe za cíl prozkoumat potenciál hudby ve vzdělávání - její vliv na kognitivní schopnosti, motivaci a emoce žáků, a nabídneme praktická doporučení pro její smysluplné využití.

20. 1. 2025

Moderní vzdělávání i na váš e-mail

1× do měsíce vám pošleme souhrn těch nejzajímavějších článků o moderním vzdělávání. Buďte napřed!

Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů. Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.