SCIO

scio_web.span_sr-only.basket

Články a magazín Perpetuum

Ve vzdělávání sledujeme a prosazujeme nejnovější trendy. V našem online magazínu Perpetuum. cz a několika tematických blozích pravidelně publikujeme vlastní texty. S pomocí našeho výzkum Scio Research usilujeme o prohlubování porozumění procesu učení tak, abychom dokázali děti lépe připravovat na budoucnost.

Obrazovky v dětském světě: Kdy pomáhají a kdy škodí? 

Obrazovky v dětském světě: Kdy pomáhají a kdy škodí? 

Výchova

Digitální technologie jsou dnes neodmyslitelnou součástí života, ať už jde o televize, tablety nebo chytré telefony. Jak ale ovlivňují nejmladší generaci? Otázka vlivu obrazovek na malé děti (přesněji skupinu ve věku od 0 do 6 let) – zejména na jejich kognitivní a psychosociální vývoj – zůstává stále aktuální. Některé oblasti jsou již poměrně dobře prozkoumány, jinde výzkumy zatím nenabízejí jasné odpovědi. Tento článek shrnuje, co o tomto tématu víme a nastiňuje, co je stále předmětem diskusí.

23. 12. 2024

Zvířata do každé školy? Redukují stres a zvyšují empatii i motivaci

Zvířata do každé školy? Redukují stres a zvyšují empatii i motivaci Škola

Výzkum se zabývá vlivem přítomnosti zvířat ve škole již poslední čtyři dekády. Zaměřuje se ve velké míře na speciální asistenční programy s terapeutickými zvířaty a na jejich dopady především na děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Zde výzkum konzistentně a dlouhodobě ukazuje pozitivní dopady jak přítomnosti asistenčních zvířat na život dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, tak pozitivní dopady školních intervencí s terapeutickými zvířaty na děti obecně. Tento soubor studií však pro ScioŠkoly, kde většinou nemáme nijak speciálně cvičená zvířata a zajímá nás dopad na všechny ve škole, není tolik relevantní.

13. 12. 2024

Může fyzická aktivita vést ke zlepšení školních výsledků?

Může fyzická aktivita vést ke zlepšení školních výsledků? Škola

V rámci pohybové výchovy na Střední ScioŠkole Brno přinesl Jiří Březina, člen vedení školy, studentům aktivity představující osobní výzvu – od opakovaných výběhů do schodů, po šestikilometrový běh. U části studentů následně pozoroval zlepšení sebevědomí a odolnosti. Jeho pozorování nás při rozhovoru přivedla k otázce: Jaký je vztah mezi fyzickou aktivitou a zdravím či sebevědomím? Konkrétněji – jak ovlivňují školní pohybové intervence wellbeing, odolnost a akademický výkon studentů?

2. 12. 2024

Může AI nahradit učitele? Jak Austrálie využívá umělou inteligenci ve školách

Může AI nahradit učitele? Jak Austrálie využívá umělou inteligenci ve školách AI

Umělá inteligence (AI) se stále více stává součástí různých oblastí lidského života, včetně vzdělávání. Australské školy již několik let využívají potenciál AI k inovaci výuky a k podpoře učitelů i žáků. Tento článek se zaměřuje na to, jakým způsobem je umělá inteligence využívána v australském školství, a to jak učiteli při přípravě hodin, tak studenty při učení a práci s moderními technologiemi.

28. 11. 2024

Globální technologická konference pro studenty Future Port Youth míří opět do Prahy. Přiveze řečníky ze Spotify i Stanfordu

Globální technologická konference pro studenty Future Port Youth míří opět do Prahy. Přiveze řečníky ze Spotify i Stanfordu Škola

Inspirovat, otevřít nové obzory a ukázat mladým lidem, jak mohou technologie využít k pozitivnímu dopadu na svět kolem sebe, přijede do Prahy desítka českých i zahraničních lídrů a expertů ve svém oboru. Vystoupí už na čtvrtém ročníku globální technologické konference pro studenty Future Port Youth, která se bude konat 14. listopadu v multižánrovém kulturním prostoru Nová Spirála. Zatímco na místo konání dorazí až 800 návštěvníků, další tisíce studentů z Evropy, Afriky a Asie budou přednášky sledovat online ve školách. O konferenci jsme se bavili s jejím zakladatelem, Martinem Holečkem.

11. 11. 2024

Prvňáčci ve ScioŠkolách – míchat, nebo nemíchat?

Prvňáčci ve ScioŠkolách – míchat, nebo nemíchat? Škola

Blaničce a Mášce je šest let: jdou poprvé do školy. Blaničku rodiče zapsali do školy, kde se děti různých věkových skupin učí odděleně. V tichém prostředí třídy si vybere své místo v lavici, obklopena dalšími šestiletými dětmi, které po sobě nesměle pokukují a s napětím očekávají příchod paní učitelky. Mášce naopak rodiče vybrali školu, která spojuje děti různých věkových skupin. Poslední volné místo najde v živé třídě plné starších dětí, kde se ozývá smích a hlasité povídání.

22. 10. 2024

Svět ve třídě: Jak multikulturalita obohacuje australské školy

Svět ve třídě: Jak multikulturalita obohacuje australské školy Škola

Austrálie je zemí s bohatou kulturní různorodostí, která se samozřejmě odráží i ve školním prostředí. Školy po celé zemi, včetně těch ve Viktorii, se stále více přizpůsobují této kulturní rozmanitosti s přísunem nových emigrantů nebo rodin, které v Austrálii chtějí žít a pracovat. Cílem je zajistit to, aby všechny děti měly přístup ke kvalitnímu vzdělání bez ohledu na svůj kulturní nebo etnický původ. Přístup k multikulturnímu vzdělání má své specifické výzvy, ale také nabízí významné přínosy pro studenty, školy i širší společnost.

4. 10. 2024

Moderní vzdělávání i na váš e-mail

1× do měsíce vám pošleme souhrn těch nejzajímavějších článků o moderním vzdělávání. Buďte napřed!

Přihlášením souhlasíte se zpracováním osobních údajů. Tyto stránky jsou chráněny pomocí reCAPTCHA a platí zásady ochrany osobních údajů a smluvní podmínky společnosti Google.